Қазақстанның астық одағы шетелге шығарылатын астыққа тыйым салуды ұсынып отыр. Олар мұндай шешім отандық фермерлерді шығыннан қорғауға көмектесетініне сенімді, деп хабарлайды Stan.kz ақпарат агенттігі «Информбюро» жаңалықтар бөліміне сілтеме жасап.
Биыл бидайдың өнімі жақсы болды. Ресейде де көрсеткіш осындай. Ал көрші елдің өнімдері біздің нарықты толтырып, жергілікті шаруа қожалықтарын бос қалдыру қаупі бар. Өткен жылы бидай тоннасының бағасы рекордтық көрсеткішке — 180 мың теңгеге жеткен. Қазір ол 100 мыңның төңірегінде тұр, бұл негізінен шаруалардың шығынын жабады. Маусым енді ғана басталды, бірақ барлық астықтың құны бастапқы деңгейде қалуы мүмкін, дейді астық өсірушілер одағының өкілдері. Ресейдегі рекордтық өнімі экспорттық елдерге төмен бағамен сатады, ал бұл жергілікті фермерлерді пайдасыз қалдырады.
«Сату жөнінде мынадай ұсыныс: жұмысты біркелкі әрі мұқият орындауға тырысыңыз. Барлығын тез сатуға асықпаңыз, өйткені бұл нарықтағы бағаны мүлдем өзгертіп жіберуі мүмкін», – дейді Қазақстан астық одағы кәсіподақ комитетінің басшысы Александр Малов.
Астық өсірушілер одағы шикізаттың тоннасына шекті ішкі бағаны кем дегенде 125 000 теңге деңгейінде ұстауды ұсынады. Сондай-ақ, олардың пікірінше, астыққа деген жоғары сұранысты сақтау үшін экспортты шектеуден бас тарту керек. Ауыл шаруашылығы сарапшысы Алмасбек Садырбаев ұсынылған шаралардың тиімділігіне күмәнмен қарайды. Қазақстанда шикізатты өңдеу жақсы жолға қойылмаған, астықтың шетелге шығарлуынан өзгеріс болуы екіталай, деген пікірді ол.
«Ресей кедендік баж салығын енгізді. Орыстың астығы қашанда қазақтың астығынан қымбат болады. Тіпті Ресей бізге Қазақстан, кедендік баж салығын неге салмайсың, деп кеңес береді. Бізде астықтың бағасы өте арзан. Бірақ біздің алып-сатарлар басынан арзанға сатып алып, оны басқа жерге алып барып, пайданы сол жақтан табады. Бұл тағы да бюджеттен бөлінген қаражатты тиімсіз пайдалануға жатады», – дейді Садырбаев.
Алмасбек Садырбаевтың айтуынша, биыл астық арзан болмайды, өйткені әскери қақтығыстар әлемдегі ең ірі астық экспорттаушылардың бірі саналатын Украинадағы логистика жолдарын бұзды.